Wednesday, October 25, 2006

I love oyster shooters. Although I've never had one with alcohol in it before, this looked like what I'd like for lunch right this very minute!! In fact, make that 10 of them - to help me get over the hump. It is Wednesday isn't it?




INGREDIENTS:
1 chilled shot glass





A splash of V-8 or tomato juice



Several drops of fresh squeezed lemon juice


A pinch of sea salt and a dash of tabasco




1 freshly shucked oyster




Top up with ice cold vodka and a grind of the pepper mill




METHOD:
Toss the shot back and simultaneously chew the oyster as you swallow and enjoy the layers of tomato, lemon, vodka, and the sea tang of the oyster as they flow over your palate.

TOOLS:
A napkin to wipe up the drizzle dripping down your cheek.

28 comments:

Autumn Storm said...

I'd leave you too it and have a beer instead. :-D

Happy Humpday, xo

Mo'a said...

You convinced me.....set them up.....I am coming over:)

Anonymous said...

LMAO, I thought the napkin was going to be to catch whatever came up after downing such a contraption. Here is the good news. We won't be fighting over the snoot. :-D

Anonymous said...

thighs, are simmering in the oven,on a bed of rice,olives,mushrooms and turkish dried apricots.a before meal cocktail sounds good. ;-}

tsduff said...

Hmmm - I can see there is some controversy on oysters here.

So far, 2 nays, 1 ayes... one having thighs and ? - I guess that was another aye :-D

Anybody know how to shuck oysters? I'm starving!

jillie said...

Ewww....I'll take my lemon drop anyday...hahaha. I'm deathly allergic to ALL seafood/shellfish. Bummer for me...lucky for you. Cheers to ya, the day is almost over!

javajazz said...

i think that would be a lovely
gourmet drink
were it not
for the snot
in the shot.
whats with people
and oysters?
when did oysters
get so groovy?
they're gross
and they smell!!!
peeeyewwww!
(sorry, i'm being ill behaved)

javajazz said...

(tho the chilled glass was lovely looking)
just pass on the giant hork thing
in there...
(i'm sorry, i cant stop)

tsduff said...

Oh Hell, what's wrong with all my friends? They don't like oysters!!!!!!!!!!!!!!!! man alive - I guess that just means more for me :-) I could do without the shot in the shot - and eat the oysters plain!

tsduff said...

And..... heeeeeeeeeeeeeeeeeeres LISA, with the best mystery vocabulary ever!!!!!!! HORK - please explain :-D

Anonymous said...

fine thighs :-}

Bean said...

Hmmm. I love shots, but this is probably one I'll leave to the experts.

Ranger Tom said...

I LOVE oyster shots!

Those look yummy!

mist1 said...

Ohhh, that looks so good.

Mile Stones said...

So.........it's gonna be a LONG lunch today!! Enjoy, then sleep it off till Saturday morning.
Cheeeeeers, Terry!

tsduff said...

Annonymous - yes, they certainly were :-)


But Bean - that's no fun. One, two, three... go! See - now that wasn't so bad!

RT - at last - a guy who knows what's good for what ails ya. YUMMY


Mist1 - delighted to meet you. Bottoms up!

Stew - oh how I dearly wish it were true :-) I'm dreaming in vain for this delicious repaste. But your idea of a long lunch makes my day shorter :-) Cheers!

javajazz said...

uhh, hork, um
do i have to define?
(i think its kind of a spitting up sound,
isnt it?)
i'm sorry.
not many oyster fans here, huh....?

Mo'a said...

And for me....love oysters esp. in New Orleans. Aw!!! shucks I can shuck!!!....one of my talents.

tsduff said...

Okay, I'm movin over Mo'a - all I do is cut my self to shreds in my hurry to open them up. I need help!

tsduff said...

Lisa - thanks for that definition. Don't know why though - they taste so awesome. Ummmm, wishing for one still... you don't know what yer missin....

Miz BoheMia said...

Oh dios mio! Can I just have some OJ while y'all live it up? Vegetarian and all you see... ;-)

tsduff said...

Miz B - you drink as much OJ as your little heart desires - I have it right here. Move over Mo'a :-D

Outdoorsy Girl said...

Never had an oyster shot before! Though I do love oysters...and I love Vodka...hmmm...maybe I should try one.

Calabar Gal said...

Hmmn Oyster Shot......
It does look good with all the ice and vodka but I'm not sure if I'm brave enough. Prefer my oysters cooked you know. (smile)

I'll stick to Smirnoff Ice - Thank You. LOL

:P fuzzbox said...

I have to try this one.

Annie Rhiannon said...

That looks awesome. Never heard of them before.

tsduff said...

Julie - I know you won't be disappointed :-D

Calabar Girl - awe - why not be adventurous? You might be surprised. Like Green Eggs and Ham for example... :-)

Fuzz - let me know how you like it :-) and then toss one my way.

Annie - It may be equally yummy with Brennivín...

Anonymous said...

滿..................................................