Thursday, December 15, 2005

Travel. The thought fills me with delight and anticipation. Imagining the moon hanging above the empty tracks, the countryside bathed in brilliant light from it's glow. Gazing out of the big picture window as the scenery changes is sort of like looking into the deep dancing flames of a campfire. The eyes take in its beauty while the mind wanders from place to place, constantly in motion. What pleasure travel brings, with all of its myriad of new experiences to grow the soul. I'm hungry to see more of the Earth's beauty, feel the wind of a foreign country on my face, put my feet into lapping waters on a shore far from home, exclaim in wonderment as I stand on a precipice high above the sea of trees below.

A trip means adventure, no matter what the final destination.

30 comments:

mergrl said...

I love that picture! you have put so elegantly into words, the exact reason I love to travel so much, great post Terry (hugs)

mergrl said...

oh and I forgot, 1 week? has the countdown begun?

tsduff said...

YEAH BABY! Countdown began as to only 1 week until I'm gone. I don't fly out until late evening though, so I'll still be at work this time next Thursday !@)($(#*^$(*!&@^#!

I love this picture - it just absolutely takes me away every time I look at it. (instant sanity pause at work LOL!)

mergrl said...

well I think you should just call in sick and spend the day being excited about leaving LOL

tsduff said...

I AM excited, but wahhhhhh, can't seem to baloney my way out the door to take the day off... LOL Never could play hookey too well - remember the "walk the plank" story I told you? Old habits die hard. I'll just sit here at my desk and be excited all by myself.

mergrl said...

ok so tell them the truth

"I will be totally useless to you today because I get to see my sweetie in less than 12 hours and I am so excited I can hardly contain myself, so for the love of pete, let me go home"

LOL

tsduff said...

You make it sound so easy - LOL!!!

I can't remember where you are staying in Florida. Mom going with?

mergrl said...

we are actually going someplace new, Siesta Key off the coast near Sarasota. Supposed to have a great beach, travel channel ranked it in their top 10. It was like 75 there today :0)

yup, me and mom

I could write you a note ROFL

sister celtic said...

OH MY GOSH TERRY I LOVE THIS.. I TOOK PHOTO'S OF THE MOON LAST NIGHT AND THEY DIDN'Y REALLY COME OUT BUT I WILL POST ONE AND SNATCH THIS AWESOME ONE OFF YOUR LINK.. WOW.. ALSO I WANT YOU TO CHECK OUT ONE OF MY BLOG PEEPS IN MADRID SPAIN..YOU'LL LOVE HIS POSTS..

Autumn Storm said...

Love every detail in this post! What a wonderful picture, just magical!
Travelling makes me feel alive like almost nothing else, and as Tracey pointed out, you have explained that feeling so very well!!

sister celtic said...

terry here's the link check out tempus fugit..
http://www.tesalonica.blogspot.com

Trée said...

Zing Tao Baby! Oh, and nice pic too. Thanks for all your kind words today child of light and peace.

mergrl said...

Hey Terry, hope you are having a great evening :0)

tsduff said...

Hi Trace,

I actually did a small amount of online shopping for a few out of town relatives... yay! Okay, not much but it is a start! I'm starting to freak out about only one week of shopping left before I have to fly. I have to have it all done by then :-O

How was your night tonight? Nice post by the way - lovely picture too.

Keshi said...

This picture speaks a thousand words! WOW!

Great post Terry..I love travel for the msyteries it unfolds...

Keshi.

mergrl said...

Good morning Terry, happy Friday!

Autumn Storm said...

Dam' Trace! Beat me to it again, not playing this game anymore ;-p

mergrl said...

LOL you are such a nut LOL

I'm sorry I will wait til later to make my morning rounds from now on LOL

and is there some reason why we both can't say happy friday :0P

oh and Terry T-6 days :0)

tsduff said...

Hi Keshi - always good of you to stop by. Travel is so fabulous :-)

Good morning all - HAPPY FRIDAY IS RIGHT! Autumn, you always get the drop on the new day before anyone else :-)

Trace, thanks for the countdown! I'm getting so discombobulated I can't hardly keep track.

Anonymous said...

Can hear the train here(in the distant),makes me long for a train adventure.Have sweet memories of the last adventure.Sleepercompartments can sure be fun,wine tasting,and eating a meal as the scenery rolls by.gb :-}

tsduff said...

Ah - I remember adventuring with you. Must remember to pull shades down in sleeper car. ;-D

Anonymous said...

:-) :-),MMM

mergrl said...

LOL Must remember to pull shades down in sleeper car

Must hear that story LOL

tsduff said...

There IS a story - ha ha ha. But I'll never tell.

mergrl said...

oh you're no fun LOL

tsduff said...

Believe me, it WAS fun! :-D

mergrl said...

oh sure, say something like that and then refuse to talk ROFL

:0P

Anonymous said...

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMemories :-}

Agnes Mitchell said...

I'm hungry to see more of the Earth's beauty, feel the wind of a foreign country on my face, put my feet into lapping waters on a shore far from home, exclaim in wonderment as I stand on a precipice high above the sea of trees below.

Terry, your talent for descriptors always makes me long for that thing you speak of. You are amazing in this way.
Vicariously through you, would not be a loss. :)

tsduff said...

Aggie, thank you for such a nice comment. BTW, I tried to see the moon at 10 but the clouds and rain misted it out. The thought was there though - I did love the thought you had of gazing at the same moon at the same time as your Dad. I've been doing that with my Sweetie who is in Florida right now. Very poignant feelings.